søndag den 21. oktober 2012

En dag åbnede min sjæl sig... Dag 4

"Dag 4

Ær det guddommelige med...
Meditation

...Stilheden er nøglen. Gør sindet stille. Gør kroppen stille...

...man skal trække vejret dybt og regelmæssigt for at kunne få sindet til at falde til ro...

...Da jeg imidlertid tror mere på nødvendigheden af at meditere end på at der er én rigtig måde at gøre det på, vil jeg blot sige vær stille...

...Det er blevet sagt, at bønnen er, når vi taler til det guddommelige, og meditation er, når vi lytter....

...Ligesom vi giver kroppen næring tre gange om dagen, bør vi give vores ånd næring...

...Meditation er ikke svært. Meditation er nødvendigt.
Alt, hvad jeg har brug for eller behøver at vide, er der til mig i stilheden..."

Fra bogen: En dag åbnede min sjæl sig. Spirituel styrke og personlig vækst på 40 dage. Skrevet af Iyanla Vanzant.

Det var de ord, der fra kapitlet om meditation vækkede genklang i mig. Mine forventninger til kapitlet var store (for meditation interesserer mig meget), men jeg endte med en følelse af skuffelse. Jeg vil læse bogen færdig, men jeg har sat mine forventninger meget ned, for jeg føler, der er langt mellem guldkornene i bogen. Måske er det bare mig, der ikke er klar til bogen. Måske er det forfatteren, der bare skriver på en måde, som ikke rigtig fænger mig. Jeg ved det ikke, men nu prøver jeg ligeså stille at læse bogen færdig og se, om jeg alligevel kan få mere ud af den :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du skal have tak for, at du tager dig tid til at skrive en kommentar. Det varmer og glæder mig :-)

Kærlig hilsen
Louise