torsdag den 27. september 2012

En dag åbnede min sjæl sig... Dag 1

"Dag 1.

Ær det guddommelige med...
SANDHEDEN...

...Gud er i dig og i alle levende ting. Sagt på en anden måde betyder dette, at alt levende er en unik manifestion af Guds identitet - bevidsthed, ånd og liv...

...Gud straffer os ikke. Vi straffer os selv med skyld- og skamfølelse og frygt, når vi ikke vælger at handle i samklang med vores iboende, guddommelige natur.

Der er en guddommelig orden i alting i livet. Det er af denne grund, at lige netop der, hvor du er på et givet tidspunkt i livet, også er lige præcis der, hvor du bør være ifølge den guddommelige udfoldelse af din bevidsthed og af dit liv...

...Gud velsigner ikke mennesker. Vi modtager det guddommeliges nåde som overflod, fred, glæde, velvære og kærlighed som en følge af det, vi tænker, føler og mener om livet, os selv og det guddommelige."

Fra bogen: En dag åbnede min sjæl sig. Spirituel styrke og personlig vækst på 40 dage. Skrevet af Iyanla Vanzant.

I dag fandt jeg ovenstående bog i mine gemmer, og jeg læste lidt i den. Jeg har for flere år siden kigget lidt i bogen, men dengang sagde den mig ikke rigtig noget. I dag vækkede ovenstående genklang i mig selv, og nu vil jeg prøve at se, hvor meget andet i bogen, der vækker noget i mig.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du skal have tak for, at du tager dig tid til at skrive en kommentar. Det varmer og glæder mig :-)

Kærlig hilsen
Louise