tirsdag den 25. september 2012

Skab din egen lykke

"Vi finder ingen balance,
hvis vi er afhængige af,
at andre mennesker fylder os ud.
Vi får det langt bedre,
når vi selv fylder os ud.
Hvis din indre ro er afhængig af,
hvordan andre mennesker vil handle,
lever du i det lavere selvs verden,
og du vil hele tiden være i konflikt.
Når du klipper navlestrengen over,
kan du leve i det højere selvs verden,
hvor lykken hersker."
Susan Jeffers:
Din lille bog om at være i balance.

Glæden over livet og glæden over underet i alting fylder mig i disse dage. Jeg er langsomt ved at acceptere og ikke mindst tilgive mig selv for fortidens synder. Det gør mig godt, og tilgivelsen gør det muligt for mig at åbne op og tage imod de mange glæder, livet byder på :-)

I går var min kontaktperson fra distriktspsykiatrien, C., her, og vi havde sådan en god og intens samtale. C. satte mange tanker i gang hos mig, og jeg har brugt og bruger stadig meget tid på at tænke tankerne igennem. C. hjælper mig med at sætte ting på plads i mit indre, og det er en gave uden lige at få hjælp til at få ryddet op i det kaos, som mit sind har været i mange år. Langsomt, men sikkert, får jeg mod til at se mig selv, som jeg er, og ikke som jeg ønskede, jeg ville blive.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du skal have tak for, at du tager dig tid til at skrive en kommentar. Det varmer og glæder mig :-)

Kærlig hilsen
Louise