torsdag den 20. september 2012

At elske sig selv

"And the fist became the open hand.
She refused to beat herself any longer.
Speaking words of kindness,
she gently touched her hair,
looked into her own eyes
and took the first step towards love."
www.BoneSighArts.com


Forandringens vinde blæste blidt, og følsomheden sad i mig, da jeg vågnede meget tidligt i dag. Derfor brugte jeg nattens sidste timer på at høre kærlig musik på youtube, mens jeg nød min morgenkaffe i stearinlysenes blide skær.

Igennem et stykke tid har jeg øvet mig i at tænke mere positivt og tale pænere om mig selv og min krop. Det er en langsommelig proces at komme til at elske mig selv, for det er mange års selvlede, jeg skal se i øjnene og gøre op med.

I dag gjorde min kalender det muligt for mig at tage en hel dag til at gøre noget godt for mig selv, og jeg valgte derfor at forkæle mig selv med motion, sund kost, telefonsamtaler med mennesker, jeg elsker samt læsning af kærlige ord, fodbad, fodpleje og god musik.

Senere på dagen tog jeg et luksusbad (bodyscrub, hårkur osv). Efter badet stod jeg foran spejlet, mens jeg smurte mig ind i diverse cremer. For første gang i meget lang tid så jeg på mig selv imens - ikke bare med øjnene, men med hjertet, og mine bevægelser blev først tøvende og prøvende, men så blev de langsomme og nydende. Blidt kærtegnede jeg mit ansigt med bløde bevægelser, og jeg så smilet i mine øjne. 

Et smil til mig selv :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du skal have tak for, at du tager dig tid til at skrive en kommentar. Det varmer og glæder mig :-)

Kærlig hilsen
Louise