mandag den 3. september 2012

Gammelt digt til M

Her til morgen har jeg siddet og genlæst et digt, jeg skrev til M fredag den 6/3-2009:

"Distriktspsykiatrien
Hallo.
Nogen hjemme?
Du kommer for at hjælpe mig
med at holde fast i virkeligheden,
sætte struktur på mit liv,
stoppe de nedbrydende indlæggelser.

Du kender metoder og tricks:
medicin, lister, akupunktur og
problemformuleringer.

Dit vigtigste redskab
er din hjertevarme,
tålmodighed og næstekærlighed.

Du lytter og støtter
mig i det, som rører mig
i et tempo, jeg kan kapere.

Du er mit ugentlige holdepunkt.
Uden dig flyder og vejer
jeg som et siv i vinden.

Du gør mig stærk,
giver mig tiltro til mig selv,
lader mig vokse psykisk.

Tak fordi du er til."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du skal have tak for, at du tager dig tid til at skrive en kommentar. Det varmer og glæder mig :-)

Kærlig hilsen
Louise