torsdag den 21. september 2017

Min træning uge 2

I uge 2 af min træning begyndte jeg efter Lækkerhapsens råd at lave strækøvelser, og de hjælper mig meget. Jeg laver Vælt muren 2 og Stræk til balde, for de andre ser ud til at være for svære for mig endnu.

De første dage i uge 2 af min træning havde jeg det så godt i kroppen, at jeg satte træningen med bentræneren op til 45 minutter. Jeg fik en succesoplevelse, for jeg fik så meget god energi af træningen, at det var den rene luksus. Det var så lækkert at opleve det <3

Dagen efter var mine ben dog meget ømme, men det lykkedes mig alligevel at lave de 2 x 12 squats, fordi jeg holdt en længere pause mellem de 2 sæt. Jeg var glad og stolt af mig selv <3

I uge 2 af træningen lærte jeg på den hårde måde, hvor skadeligt sukker i store mængder er for min krop. Jeg gik nemlig helt død i kroppen efter mit chokoladeflip, og det varede resten af ugen. Jeg var tilbage til, at hver en lille bevægelse gjorde ondt, jeg havde ingen energi, jeg fik igen voldsom hovedpine, og så var jeg naturligvis også ked af det, hvilket jo ikke gjorde det bedre...

Alle mine fysiske skavanker skyldtes ikke kun mit voldsomme sukkerindtag, for nogle af smerterne skyldtes, at de seneste dages angstanfald stadig sad i kroppen som spændinger og ømhed. Bare det at løfte kaffekruset gjorde ondt i mine arme.

De 45 minutter med bentræneren føltes fuldstændige umulige for mig at gennemføre, for det gjorde meget ondt i mine ben efter få minutter. Jeg var dog stædig og VILLE bare cykle 45 minutter, så det endte med, jeg delte det op i 3 x 15 minutter med flere timers pauser i mellem. På den måde fik jeg alligevel cyklet dagens 45 minutter.

I uge 2 fik jeg utrolig meget hjælp og støtte fra både blogland og Lækkerhapsen. Det er jeg inderligt taknemmelig for <3

Uge 2 af min træning var også ugen, hvor jeg lavede siden Min træning til bloggen for at samle links, jeg kan få glæde af enten med det samme eller senere hen <3

I dag er det torsdag, og jeg har bestemt mig for at starte uge 3 med en hviledag. Min krop skriger efter total ro, fred og ekstra hvile, så det vil jeg give den i dag. Så må jeg se, hvordan jeg har det i morgen :-)

Jeg har betalt dyre lærepenge efter mit sukkerflip, og jeg er ikke i tvivl om, at jeg lider af diabetes 2 og ikke kan tåle ret meget sukker. Forhåbentlig får det mig til at tænke mig om en ekstra gang, næste gang jeg får lyst til at gå amok i sukker. Jeg har nemlig ikke spor lyst til at opgive træningen, for jeg vil SÅ gerne opleve at få så meget energi efter træningen igen :-)

4 kommentarer:

  1. Du er bare så sej og rigtig god ide med at dele din træning op i intervaller. Og du lyttede til din krops signaler. Flot. Idag slappes der også ekstra meget af her. De dumme angstanfald tapper, som du også fortæller. Mine har ellers været væk i en pæn periode, men idag kom der et trælst angreb fra den side og jeg har stadig ikke fundet ud af årsagen.
    Ha' en god weekend, når den dukker op.
    Kram herfra

    SvarSlet
  2. Hjertelig tak søde Tove <3
    Ja, det var smart at dele træningen op, så jeg kunne træne alligevel :-)
    De angstanfald er simpelthen SÅ trælse, for de dræner en totalt for energi. Jeg er ked af at høre, du har haft et igen i dag. Jeg håber for dig, at det er en enlig svale, så du kan slippe for dem fremover <3
    Hjertelig tak og i lige måde <3 Kram <3

    SvarSlet
  3. Du er sej sødeste Louise :-D <3

    Det lyder virkelig til, at du har haft endnu en god uge. Og enormt stærkt gået, at du er så stædig at du vil gennemføre dine 45 minutters cyklen, koste hvad det vil. God idé at dele det op, så du kommer igennem det, uden at føle det er en straf eller sur pligt.

    Hviledage er vigtige, så kroppen også kan få lov til at genoplade. Det skulle nødig gå hen og blive ødelæggende.

    Jeg synes din træningsstil er så sej. Du gør det bare, og du mærker efter hvad du kan og ikke kan endnu, men som du nok skal komme til. Jeg har enormt meget respekt for dig.

    Håber du får en god weekend og uge 3 :-)

    Knus<3

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Louise,

      Hjertelig tak for alle de rosende ord - de bringer en masse glæde her <3

      Anden uge var hård, syntes jeg, men jeg kom igennem den uden at droppe træningen, og det er en kæmpe sejr for mig, da jeg desværre har en tendens til at opgive ting ret hurtigt. Men det gik :-)

      Hviledage gør SÅ godt for en øm krop <3

      Mange tak Louise, jeg håber, du også har en dejlig weekend <3 Kram <3

      Slet

Du skal have tak for, at du tager dig tid til at skrive en kommentar. Det varmer og glæder mig :-)

Kærlig hilsen
Louise