mandag den 16. januar 2017

Gratitude journal uge 2 2017

"Gratitude makes sense of our past,
brings peace for today,
and creates a vision for tomorrow."
Melody Beattie


Det hjælper mig meget at skrive disse taknemmelighedsdagbogsindlæg, og den seneste uge har jeg kunnet glæde mig over mange flere ting end ugen før. Det er tegn på, at jeg er tilbage på rette spor med at skrive i min taknemmelighedsbog.


I uge 2 har jeg været meget taknemmelig for:

  1. Min veninde M. blev glad for fødselsdagshilsner på sms og Facebook.
  2. Talte i telefon med min far.
  3. Pink fyrfadslys fra #BloggerAdvent.
  4. Min søn sendte mig en video om moralske dilemmaer i et spil.
  5. Live fra Lollands blogindlæg om ugen, der gik.
  6. Drikke lyserød Mokai af smukt vinglas fra min Mormor.
  7. Hverdagen giver mig ro indeni.
  8. Lasagne med masser af ost på.
  9. Skrive mails med min ven T.
  10. Høre P4 aften radio.
  11. Skrive i min nye kalender fra personal-planner.
  12. Meditationsmusik fra RelaxDaily på youtube.
  13. Jeanttes kommentarer til mit blogindlæg om taknemmelighedsdagbogen uge 1.
  14. Jeanettes blogindlæg om taknemmelighed rørte mig dybt.
  15. At jeg overlevede de år, jeg havde det så dårligt psykisk.
  16. At jeg ikke er selvmordstruet mere.
  17. At jeg ikke skal op til en bestemt tid, så det gør ikke noget, jeg nogle nætter har svært ved at sove.
  18. Nusse med min kat Bowie indtil vi falder i søvn.
  19. Min kat Bowie kom op til computeren for at blive nusset.
  20. Ild i brændeovnen.
  21. Drikke kaffe med mælk af mit lyserøde Disney Prinsesser krus.
  22. Min far købte træbriketter, optændingspinde og tændposer for mig.
  23. Kram fra min ven K.
  24. Min ven K. blev glad for sin julegave fra mig.
  25. Blødheden af min røde kjole og røde leggins.
  26. Det Fælles Medicinkort giver hurtigt overblik over mine aktuelle recepter.
  27. Det er let at bestille nye recepter online fremfor at ringe til lægen.
  28. Besøg af min far.
  29. Min far tog mig med ind at handle stort ind.
  30. Min far hentede brænde for mig.
  31. Drikke kaffe og spise fastelavnsboller sammen med min far.
  32. Meditere til musik af RelaxDaily.
  33. Besøg af min ven H.
  34. Kram fra H.
  35. Tale med H. om religion.
  36. Iskoldt saftevand uden sukker.
  37. Marias  kommentar til mit blogindlæg om taknemmelighedsdagbogen uge 1.
  38. Min pink kjole og pink leggins er så dejligt bløde.
  39. Læse bogen Den Grænseløse af Jussi Adler Olesen.
  40. Kram fra min fodterapeut.
  41. Min dygtige fodterapeut fik smerterne i mine hæle til at forsvinde.
  42. Min søn ringede til mig.
  43. Kunne sove længe, da jeg var meget træt.
  44. Mail fra min ven H.
  45. Drikke kaffe med mælk af mit lyserøde Lego krus.
  46. Tænke på min ven K, der gav mig det lyserøde Lego krus.
  47. Høre P4 Play.
  48. Høre Madsen på P4.
  49. Solskin.
  50. Kunne gå ud med skraldespanden uden at få angstanfald.
  51. Læse bogen Selfies af Jussi Adler Olsen.
  52. Goodreads.
  53. Reading Challenge 2017 på Goodreads motiverer mig til at læse mere.
  54. Min far havde haft en god tur i sommerhus.
  55. Besøg af min elskede søn i 2 dage.
  56. Kys, kram og kærlige ord til og fra min søn.
  57. Min søn handlede på vej herud.
  58. Min søn lavede aftensmad til os.
  59. Tale med min søn om bogserien Erik Menneskesøn.
  60. Tale med min søn om andre bøger.
  61. Der vil komme mange flere busser til Wahington DC til kvindemarch end til Trumps indsættelse som Præsident.
  62. Selv kunne dosere min medicin.
  63. Se video om spil sammen med min søn.
  64. Aftale dato for næste besøg af min søn.
  65. Min søn sendte mig sjove smser.
  66. Min søn sendte mig en video mere om moralske dilemmaer.
  67. Læse bogen Kvinden, der forsvandt af Gillian Flynn.
  68. Smukt landskab og min have dækket af sne.
  69. Min vaskemaskine.
  70. Kage i kop.
  71. Min opvaskemaskine.
  72. Bruge det sidste af mit gavekort på Matas.dk.
  73. Købe 4 krimibøger på Bilka.dk
  74. Kunne gå tidligt i seng, da jeg var træt.

2 kommentarer:

  1. 74 positive dejlige stjernestunder :-)
    Det er flot og godt du skriver dem ned og det hjælper dig.
    I dag er det smukt vejr i mit område, så skal snart ud og nyde det lidt.
    Ønsker dig en god weekend med masser af selvforkælelse:-)
    Knusser

    SvarSlet
  2. Kære Maria,

    Tak skal du have :-)

    Ja 74 lykkestunder - det er luksus <3

    Jeg håber, du nød det gode vejr og havde en dejlig weekend <3

    Kram

    SvarSlet

Du skal have tak for, at du tager dig tid til at skrive en kommentar. Det varmer og glæder mig :-)

Kærlig hilsen
Louise