mandag den 8. oktober 2012

Søndag med selvomsorg

"Difficulties strengthen the mind."
Seneca

Søndagen blev en dag fuld af selvomsorg, og hvor gjorde det dog mig godt :-)

Forkælelse af mig selv med masser af meditation, afslappende musik og sundt simremad var lige, hvad jeg havde behov for :-)

Malene fra Hjertemod havde linket til DR2's temaaften om sukker, og jeg så programmet for første gang i går. Det styrkede mig yderligere i min tro på, at et liv med en minimal indtagelse af sukker er vejen frem for mig. Programmet var også godt for mig at se, fordi jeg blev opmærksom på, at jeg faktisk allerede er rigtig godt på vej til et sukkerfrit liv - det er flere år siden, jeg sidst drak sodavand med sukker, og jeg har længe været opmærksom på sukker i andre drikkevarer og i madvarer.

Jeg hyggede mig også med at lave et par huskekort til min kalender, og telefonsamtaler med både min søn, min far og min bedste ven var også med til at gøre min søndag god og fin :-)

I dag vågnede jeg og følte mig klar til en ny dejlig uge. Jeg føler, jeg har fået ladet mine energidepoter op (måske er den daglige lysterapi også en medvirkende årsag), og jeg er i stand til at følge mit hjerte og spise sukkerfrit og fedtfattigt.

I dag har jeg tandplejer, rengøring og besøg af min far på programmet, og jeg føler mig frisk til det hele. Livet er en gave, og jeg nyder det :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du skal have tak for, at du tager dig tid til at skrive en kommentar. Det varmer og glæder mig :-)

Kærlig hilsen
Louise