fredag den 9. januar 2015

Mine bog udfordringer 2015

De seneste par år har jeg givet mig selv en udfordring inde på Goodreads mht hvor mange bøger, jeg skulle læse. Det har fungeret rigtig godt for mig, og det fik mig igang med at læse igen efter en lang periode, hvor jeg ikke kunne koncentrere mig om at læse. Jubel i det lille hus <3

Goodreads Reading Challenge 2015 har jeg sat til 52 bøger. 1 bog om ugen burde jeg godt kunne læse :-)

Med stor fornøjelse har jeg her omkring årsskiftet læst forskellige bloggeres boglige udfordringer, og jeg er blevet inspireret af bla Piskerisets udfordringer i disse indlæg:

http://denlillebogblog.blogspot.dk/2014/12/bogaret-der-gik-2014.html

http://denlillebogblog.blogspot.dk/2015/01/hvad-bringer-2015.html

Jeg har gået og tænkt lidt over, hvilke udfordringer jeg kunne tænke mig at give mig selv. Og jeg har fundet frem til nogle stykker:


  • Som nævnt ovenfor: At læse 52 bøger.
  • At læse mindst 12 bøger om musik.
  • At læse mindst 2 digtsamlinger.
  • At læse mindst 6 klassikere.
  • At genlæse mindst 6 bøger, jeg tidligere har været glad for at læse.


Derudover skal jeg læse flere bøger fra bogreolen, fordi jeg har en masse bøger stående, jeg aldrig har fået læst. Det skal jeg igang med, og jeg har igen ladet mig inspirere af Piskeriset, og vil begrænse mine bogkøb. Jeg må købe en ny bog for hver femte bog fra bogreolen, jeg læser. Det bliver nok den udfordring, jeg får sværrest ved at gennemføre, for verden er jo fuld af gode bøger, som bare venter på, jeg køber og læser dem ;-)

5 kommentarer:

  1. Hej Louise

    Det er noget af en udfordring, du giver dig selv... det tager jeg hatten af for :-D

    Jeg kan seriøst ikke huske, hvornår jeg sidst har læst en bog... hvis altså vi fratæller kogebøger, som jeg til gengæld har læst et bjerg af :-D

    Sådan er vi heldigvis så forskellige.

    - Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Pia <3

      Ja lovet være vores forskelligheder, for ellers kunne vi jo ikke lære af hinanden eller lade os inspirere <3

      Kogebøger læser jeg stort set aldrig, og jeg er en klovn til at lave mad, for det har ikke min interesse. Jeg er dog så småt (meget småt) begyndt at lave lidt mad til mig selv igen, fordi jeg bliver inspireret af jer, der så gavmildt deler ud af gode tips og opskrifter. Hjertelig tak for jer <3 Kram

      Slet

  2. Jeg får ikke læst 'almindelige' bøger, hvorimod jeg er bidt af håndarbejdsbøger. Primært dansk skrevet, men engelsk skrevet håndarbejdsbøger har osse en stor plads hos mig.
    Jeg synes det er beundringsværdigt, at du læser så meget :o)

    En skøn herlig søndag til dig.
    Knus her fra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :-)

      Jeg nyder, når jeg kan slappe af med en god bog, men det er desværre ikke altid, jeg kan koncentrere mig om at læse.

      Der findes også mange gode håndarbejdsbøger. Jeg tager hatten af for, at du også læser dem på engelsk. Det har jeg slet ikke tålmodighed til, fordi jeg bliver irriteret over, at jeg er så langsom til at oversætte :-D

      Hjertelig tak, jeg håber, din søndag også er god <3 Kram

      Slet
  3. Very informative, keep posting such good articles, it really helps to know about things.

    SvarSlet

Du skal have tak for, at du tager dig tid til at skrive en kommentar. Det varmer og glæder mig :-)

Kærlig hilsen
Louise