søndag den 7. januar 2018

Min træning uge 1.

De sidste par uger af 2017 fik jeg ikke trænet, og jeg har derfor valgt at starte forfra på disse træningsindlæg. Jeg visker tavlen ren og begynder forfra, og det føles godt at starte på en frisk.

Ugen startede med tømmermænd. Jeg er ikke vant til at drikke alkohol mere, men nytårsaften drak jeg alt for meget Mokai, fordi jeg hyggede mig så meget. Det måtte jeg så betale prisen for dagen efter. Det var dog det værd, for jeg havde den dejligste nytårsaften i mands minde. Hjertelig tak til Lækkerhapsen og Ole <3

Jeg startede også ugen med at tage en kold tyrker med sukker. Det gav mig et par hårde dage både fysisk og psykisk, men jeg faldt i med begge ben, da min lokale brugs havde tilbud på juleslik og julesmåkager til 5 kr. Jeg tænkte slet ikke, men proppede mig bare med sukker. Jeg er noget forskrækket over, hvordan jeg bare slår hjernen fra og handler udfra mine gamle reaktionsmønstre - det må jeg virkelig se at få arbejdet med.

Nu er mit hjem igen sukkerfrit, så jeg tager igen en kold tyrker med det sukkerstop. Min krop reagerer igen med voldsom hovedpine og mavepine, så jeg har det ikke så godt i dag. Heldigvis skal jeg ikke noget, så jeg kan slappe af og hvile mig alt det, jeg har behov for :-)

Det holdt hårdt at komme igang med træningen igen, men lørdag startede jeg ud i det små. Jeg tog 15 minutter med bentræneren og efterfølgende 12 squats. Jeg gjorde det meget tidligt om morgenen, og senere på dagen havde jeg mod på at tage sådan en omgang igen. Det føltes rigtig godt at træne igen <3

Bentræneren kan man indstille modstanden på, og jeg har indstillet den til at give mere modstand. Jeg kan godt mærke, at det er væsentlig hårdere at cykle nu, men det føles godt, og jeg er sikker på, det giver mere end før.

I Mine ønsker for 2018 skrev jeg, at jeg gerne ville træne 3 gange om ugen. For ikke at give mig selv en masse nederlag, ændrer jeg det til at træne hver uge. Det er Jeanette, der har lært mig det gode i at sætte sig mål, som man kan indfri og dermed undgå nederlag. Hjertelig tak Jeanette for den vigtige lærdom <3

8 kommentarer:

  1. Godt nytår til dig du gæve kvinde og det gør mig bare SÅ glad, når jeg læser om din hyggelige nytårsaften. Tømmermænd misunder jeg dig ikke, for selvom det er mange år siden jeg har indtaget alkohol, husker jeg stadig de dumme tømmemænd og hvad der kan følge med.
    Du er bare så sej. Skippe sukker og starte på en frisk med træningen. Stærkt gået.
    Ha' en dejlig Søndag

    SvarSlet
  2. Hjertelig tak Tove <3

    Godt og lykkebringende nytår til dig <3

    Hvor er du sød. Jeg havde virkelig en helt vidunderlig nytårsaften. Tømmermænd er også virkelig trælse, så jeg tager lige en slapper igen med det alkohol :-)

    Tusind tak skal du have. Det sukkerstop er virkelig svært for mig, men det skal bare lykkes. Det skal træningen også :-)

    Mange tak, du må også have en vidunderlig søndag <3 Kram <3

    SvarSlet
  3. Det er dejligt, at læse du havde haft en god nytårsaften. Det gør mig glad. :-)

    Det er sejt, du er opmærksom på, at du slog hjernen fra og proppede dig med sukker. Man kan ikke ændre noget, man ikke er opmærksom på. Så du er på vej i rigtige retning. Nogle ganger gælder det om at tage små skridt, så man kommer frem. Lidt på samme måde, at det gælder om at sætte sig mål, man ved, man kan opnå. Det er så vigtigt at huske på. <3

    Jeg synes du er sej. Du kæmper og du tager hånd om dig selv. Det skal du virkelig have en kæmpe ros for. Du er sej Louise, og jeg er ikke i tvivl om, at du får trænet hver uge, uanset hvor hårdt det er.

    Knus <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Louise,

      Hjertelig tak for din ros og støtte - det betyder så meget for mig <3

      Du har ret i, at man skal være opmærksom på ting, førend man kan ændre dem. Og nogle gange er små skridt vejen frem - det vil jeg minde mig selv om i dag, hvor sukkerstoppet igen raser i min krop :-)

      Hjertelig tak, jeg er glad for, du har tiltro til mig, når det kniber med, at jeg selv har det <3 Kram <3

      Slet
  4. Sikke et skønt indlæg og synes det er set at du igen er kommet op på hesten.. Det vigtige er jo at selv om man ind imellem falder i, så er det okay, når bare man kommer tilbage til de gode rutiner igen.. Jeg er selv glad for at jeg ikke længere har overspisninger, men min December har stadig været mega usund.. først fordi jeg lå syg og bagefter fordi der bare var alt for mange julefristelser.. Men jeg er også tilbage til en sundere livsstil og det er skønt..

    Jeg er glad for at mine ord kan hjælpe dig.. vejen til succes er bare alle de der små sejre.. så at være sikker på at man når sine mål er virkelig fedt. Elsker når vi kan inspirer hinanden. Jeg synes du er mega sej og hepper med.. hvis du en dag skulle få lyst så er Louise TT og jeg på en app der hedder fitnesspal.. hvor vi motivere hinanden.. Det er virkelig en fed måde at hjælpes af på afstand.. og super fedt at du ville være med i min *Sundt* gruppe på Facebook..

    Håber du hurtig kommer over det der sukkermonster og får en god anden uge i det nye år.

    Knus <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jeanette,

      hjertelig tak for din dejlige og rosende kommentar - den betyder så meget for mig. Særligt i dag hvor sukkermonsteret stadig giver mig hovedpine og mavepine.

      Du har ret i, at det er dejligt at være tilbage til en sundere livsstil, og hvor er det dog dejligt at træne igen <3

      Jeg er glad for at være kommet med i din gruppe på Facebook, for den er inspirende :-)

      Det med den fitnessapp må vente lidt endnu, for jeg er en kegle til teknik og kan slet ikke overskue det lige nu :-)

      Mange tak, jeg håber, du også får en god anden uge <3 Kram <3

      Slet
    2. Det er helt iorden søde, du skal bare gøre de ting som er rigtige for dig.. Og fedt at du er glad for gruppen.. Det svinger meget hvor aktive folk er derinde, men ellers er der mange dejlige billeder at kigge på, så man kan finde inspiration til mad.. der ligger også et par opskrifter..

      Krammer <3

      Slet
    3. Det vil jeg da så kigge mere på en dag, for det er jo altid godt med inspiration :-) Kram <3

      Slet

Du skal have tak for, at du tager dig tid til at skrive en kommentar. Det varmer og glæder mig :-)

Kærlig hilsen
Louise