lørdag den 5. november 2016

Medicin og vitaminmangel

I mandags var jeg til samtale med en psykiatrisygeplejerske angående medicin, og det var en god, givende, men også hård samtale. Jeg er blevet sat op i medicinen mod skizofreni, fordi det var blevet alt for svært for mig at skelne mellem mareridt, drømme, fantasi, fortid og virkelighed. Jeg brugte simpelthen alt for meget af mine vågne timer på at hitte rede i, hvad der var hvad. Jeg synes, at det allerede er blevet bedre efter, jeg er kommet op på 5 mg Risperdal, så det er jeg glad for :-)

Et eller andet sted følte jeg det som et nederlag, at jeg ikke kunne klare mig på de 3 mg, som jeg var blevet trappet ned på fra de oprindelige 6 mg. Nu har jeg haft nogle dage til at fordøje det, og jeg har det okay med det nu, for jeg vil hellere have medicin end leve i den forvirrende verden på grænsen af det rene vanvid. Min hjerne har tydeligvis behov for kemisk hjælp, fordi den ikke selv kan producere de rette stoffer, og jeg er nu glad og taknemmelig for, at medicinen hjælper mig <3

Psykiatrisygeplejersken sendte mig også en tur på sygehuset til nogle undersøgelser, og det viste sig, at jeg mangler både B-vitaminer, D-vitaminer og Magnesium. Det kan være årsagen til, at jeg er så udmattet og usædvanlig træt, så det var godt at finde ud af det :-)

Min søde far besøgte mig i går, og han var så sød at køre på apoteket for mig på vej herned, så nu er medicinskabet fyldt op, og jeg fik startet med at tage vitaminerne i går. Nu glæder jeg mig så bare til at få noget mere energi, så jeg ikke har behov for så meget hvile mere - det er i øjeblikket sådan, at jeg har behov for at hvile mig efter at have været oppe i et par timer - det er jo ikke til at holde til i længden. Indtil jeg får mere energi, vil jeg hygge mig med at putte med min elskede kat <3

4 kommentarer:

  1. Det vigtigste er at du har det godt.
    Får du et B kompleks vitamin?
    B 12 vitamin mangel gør træt, det har jeg.
    Nerverne i hjernen styres blandt andet af B 6 vitamin og magnesium, dette er godt at tage inden natten. Min mor får det efter hendes arbejdsulykke, hvor hun desværre blev ramt på hovedet også.
    Men det hele er vigtigt for din hjerne, så godt de fandt ud af det og satte dig i gang.

    Håber du får styr på krop og ånd og kan hvile mere i dig selv og nyde dagene som kommer.
    Knus og god weekend:-)

    SvarSlet
  2. Kære Maria,

    Ja, det er en kombi B-vitamin, jeg får. Det er netop B-12, jeg mangler. Jeg ved, at magnesium mangel også gør træt, så der er ikke noget at sige til, at jeg er så træt og udmattet. Ja, det er rigtig godt, at de fandt ud af det, så jeg kan få de vitaminer, jeg mangler :-)

    Mange tak skal du have. Mine dage er allerede blevet meget bedre, så det nyder jeg <3

    Hjertelig tak, du må også have en god weekend, og jeg håber, du er inde i en god periode sygdomsmæssigt <3

    Kram <3

    SvarSlet
  3. Du skal ikke tage det som et nederlag søde, du skal gi det god tid.
    Er sikker på at du en dag i fremtiden får det bedre og kan trappe lidt ned igen.
    Og hvor er det godt at du fik taget de prøver og nu kan få lidt vitaminer i kroppen. Håber det gør noget godt for dig..

    Knus Jeanette <3

    SvarSlet
  4. Kære Jeanette,

    Du har ret i, at jeg skal give det god tid :-)

    Ja, det var så godt, at de fandt ud af, jeg mangler de vitaminer, for det er så udmattende at være så træt i længere tid. Tak, jeg er sikker på, det nok skal hjælpe mig :-)

    Kram <3

    SvarSlet

Du skal have tak for, at du tager dig tid til at skrive en kommentar. Det varmer og glæder mig :-)

Kærlig hilsen
Louise