fredag den 27. februar 2015

Nødvendig isolation

En af mine udfordringer er, at jeg let bliver meget påvirket af, hvad jeg ser og hører. Det er meget sjældent, at jeg ser tv, fordi det kan virke meget voldsomt på mig. Som regel læser jeg dagligt nyhederne på internettet, hører radio det meste af dagen, læser opdateringer fra både venner og alle mulige sider på Facebook og derudover får jeg også mit daglige skud nyheder i blogland.

I sidste weekend havde jeg planlagt en rigtig hyggeweekend, men allerede fredag fik jeg en masse katastrofetanker, og min weekend blev fuld af tårer og trælse tanker. Det blev ikke bedre af nogle diskussioner om fremmedhad på Facebook, og jeg gik nærmest i sort - orkede ingenting og var meget ked af det.

Tirsdag besøgte manden i mit liv mig, og efter en lang snak kom han med den oplagte løsning - at jeg bare holder mig fra Facebook, når jeg ikke orker at debattere og læse dårlige nyheder :-)

De seneste dage har jeg stort set ikke været på Facebook, og jeg kan mærke, at den isolation gør mig godt lige nu. Stille og roligt finder jeg mig selv igen. Eller rettere så kan jeg igen holde ud at være til stede i nuet og bryder ikke ud i gråd hvert andet øjeblik. Påvirkningerne udefra er minimale, og jeg kan rumme dem. Min Far taler jeg ofte med, og han kommer endda i morgen og tager mig med ud at handle. Det er luksus, og jeg er taknemmelig for, at jeg har netop ham som Far <3

Denne weekend har jeg planlagt at give mig selv masser af ro og omsorg. Nyde Zen (der er den bedste terapikat i verden) og bare tulle rundt og give mig selv et par Sjæledage <3

10 kommentarer:

  1. Kære Louise.
    Hvor har jeg tænkt på dig... og været bekymret. Det gør mig ondt, at du kan får det så dårligt af påvirkninger udefra... men samtidig gør det mig usigeligt glad at vide, at du har dejlige mennesker i dit liv, der forstår dig.
    Facebook benytter jeg mig slet ikke af. Jeg magter simpelthen ikke alt det fnidder fnadder... og at alle angreb er tilladt. Selvfølgelig får jeg så heller ikke de nyeste opdateringer fra vennerne... men på den anden side, er de rigtige venner, hvis de ikke gider opdaterer mig i "real life"??
    Nå... men jeg håber Zen har fået dig i bedre humør... ialtfald skal du vide, jeg er her for dig.
    Knus Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Pia,

      Hjertelig tak for din dejlige hjertevarme kommentar, den bringer mig megen glæde <3

      Det er pænt af dig, men du behøver altså ikke bekymre dig over, at jeg kan få det dårligt over påvirkninger udefra. Jeg har jo mere eller mindre lært at leve med det, og når jeg bare husker den til tider nødvendige isolation, så har jeg det godt igen. Også denne gang :-)

      Denne weekend er rigtig GOD for mig, og jeg rånyder det. Zen og jeg leger, putter og nusser, og jeg har hygget mig med god musik. I går aftes havde jeg det endda så godt, at jeg kunne sidde og se de sidste tre afsnit af Rigtige Mænd. Og som jeg dog nød det :-)

      Pia, du har ret i, at det ikke er rigtige venner, hvis de ikke vil opdatere en i real life. Det vil jeg huske på :-)

      Der er nogle ting ved Facebook, som jeg godt kan lide - de hjertevarme ord og billeder, jeg ellers ikke ville få. De seneste dage har vist mig, at jeg godt kan nyde Facebook i små mængder, og derfor vil jeg sortere i, hvem jeg får opdateringer fra fremover. Der er nogle sider, der bare påvirker mig negativt alt for ofte, og dem vil jeg sortere fra, så det kun er de nyheder, jeg værdsætter, jeg kommer til at få.

      Jeg håber, du nyder din weekend :-)

      Kram fra
      Louise <3

      Slet

  2. Lister lige ind her med en hilsen til dig :o)
    Knus her fra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hjertelig tak søde Grl <3

      Kram til dig <3

      Slet
  3. Jeg synes det er fejt at du holder dig fra Facebook lidt, det kunne vi alle sammen lære noget af.
    Jeg prøver faktisk at skære ned på netop Facebook, men det er også begyndt at kede mig. Jeg er blevet ret glad for instagram og twitter i stedet for. Men det er jo meget en smagssag.

    Lyder som om du havde gode planer for weekenden, håber de alle er blevet opfyldt og at du har det godt.

    Knus <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Jeanette, for jeg går udfra, at du mener sejt og ikke fejt :-)

      Instagram og twitter bruger jeg ikke, og jeg har ikke umiddelbart lyst til det. Jeg nyder Facebook i små mængder, og det giver mig så tid til feks at læse flere bøger eller lave noget andet in real life, og det passer mig rigtig godt :-)

      Tak weekenden har været så god for mig, og jeg har det rigtig godt herhjemme i min trygge hule sammen med Zen katten <3

      Kram til dig <3

      Slet
    2. Ha Ha... flot Jeanette.. Men ja der skulle ha stået sejt :D

      Jeg øver mig også i at leve mere irl, men mon ikke det kommer med tiden.
      Øvelse gør mester sig man jo

      Knus <3

      Slet
    3. Godt så :-D

      Jo Jeanette, det skal nok blive bedre, for du er i perioder så sej til at komme ud i verden :-)

      Kram <3

      Slet
    4. Jeg har nomineret dig til en Leibster Blog Award, ved ikke om du har lyst til at være med.
      Kig evt mig blogindlæg her: http://jeasblanketanker.blogspot.dk/2015/03/leibster-blog-award-nomination.html

      Slet
    5. Hjertelig tak Jeanette <3 Jeg vil meget gerne være med og skriver indlægget i løbet af denne uge <3 Kram <3

      Slet

Du skal have tak for, at du tager dig tid til at skrive en kommentar. Det varmer og glæder mig :-)

Kærlig hilsen
Louise