lørdag den 5. januar 2013

Cherish your own emotions

"Cherish your own emotions
and never undervalue them."
Robert Henri

Fredagen blev fredelig for mig her i det lille hus. Selv Blaze var stille og rolig, og han spandt af velvære over nusseri i timevis - ikke de mindste narrestreger lavede den ellers så frække kattekilling i går. Vi havde sådan en fredfyldt aften sammen - ild i brændeovnen og stille musik. Jeg sad med fødderne op pakket ind i et tæppe, og Blaze lå ovenpå mine ben og charmede mig fuldstændig blød - jeg kan slet ikke stå for hans søde måde med at lægge hovedet på skrå og se på mig med sine store smukke øjne.

Fredag formiddag bød jo på samtaleterapi med R., og jeg var glad for, jeg ikke aflyste. R. læste dagbogsnotaterne i min kalender, og vi fik en god snak. R. påpegede noget, jeg blev meget forundret over. Hun sagde nemlig, at jeg har haft travlt og har lavet mange ting i årets første dage. Selv syntes jeg, jeg havde slappet af og intet havde lavet, men nu kan jeg godt se, jeg både har lavet fysiske ting og har tænkt meget og taget (for mig) store beslutninger.

Det var en vigtig ting, R. der fik øje på ved at læse min kalender. Det betyder nemlig, at jeg nu tager det som en selvfølge, at jeg kan mange ting, jeg for bare et år siden ikke havde energi og overskud til - jeg har simpelthen fået det så godt, at jeg nu forventer meget mere af mig selv - jeg er blevet vant til, jeg kan klare en del huslige gøremål og stadig have overskud til at arbejde på at ændre kostvaner osv. Den opdagelse fik vendt noget i mit hoved i går - istedet for at bebrejde mig selv, jeg er træt lige nu og ikke orker at kaste mig over al muligt kreativt eller udfordre mig selv ved at tage alene til storbyen, så blev jeg glad for al det, jeg faktisk lykkes med lige nu :-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du skal have tak for, at du tager dig tid til at skrive en kommentar. Det varmer og glæder mig :-)

Kærlig hilsen
Louise